Case: SEO for Timothy

Søgeordsresearch

Brainstorm:

For at kunne finde ord, der kan bruges som søgeord for hjemmesiden, var det vigtigt at få nogle ord eller fraser i spil. Dette blev gjort gennem en post-it-metode, hvor hvert gruppemedlem satte sig og skrev søgefraser i intervaller af 2 minutter, og derefter deler dem med hinanden. For at kunne få en general forståelse af sætningerne, og om de overfladisk set kunne have værdi, blev sætningerne og ordene søgt på via Google.

Ubersuggest

Efter sætningerne var fundet via Post-it metoden og google søgninger, var det næste step at bruge hjemmesiden ubersuggest.com. Udover at give flere eksempler på et bestemt søgeord eller en søgefrase, giver den også en god ide om, hvilke søge fraser konkurrenter bruger..

Google keywordplanner

Efter søge fraserne er blevet testet i Ubersuggest, og de er blevet vurderet til at have en vis værdi, skal der findes flere oplysninger om søge frasen. En af de bedste programmer til dette, er Googles eget Google keywordplanner. Det giver nemlig en lang række informationer omkring søgeordet, som f.eks. prisen, hvis man vil bruge google Adwords til at promovere ens side, gennemsnitlige antal søgninger og hvad konkurrencen er på ordet.

Keywords effectiveness index

Efter der er blevet endnu flere søgeord gennem Google keywordplanner, er det tid til at finde hvilke ord der er værd at satse på. Dette gøres gennem Keywords effectiveness index (KEI). For at komme frem til de søgeord der er bedst at satse på, skal der indsættes noget forskelligt data i skemaet:

  • Søgeord /søgefrase.
  • Månedlig antal søgninger.
  • Total konkurrence.
  • Konkurrence all in title.
Når disse felter er udfyldt, gives der to vigtige værdier, nemlig ”KEI på alt” som fortæller hvor attraktivt søgefrasen er i forhold til den totale konkurrence. Den næste er ”KEI på all intitle” som fortæller hvor attraktivt søgefrasen er for dem, der satser på den. Det skal nævnes at KEI giver en meget præcis værdi for et søgeord eller en søgefrase. Google fungerer dog på en måde, hvor der gerne må være flere ord uden det ødelægger søgefrasen. Herunder er den KEI der er blevet lavet for TimothyJacobJensen.dk. Den fortæller at World Class design, er god at satse på og det samme er Scandinavian design. Derfor bliver den endelige søgefrase ”World class Scandinavian design” som rammer begge, men i sig selv ikke har en høj KEI.

SEO på hjemmesiden

implementering af Seo

URL

Google ser på hjemmesiden URL som noget af det første, det er derfor vigtigt at søgefrasen indgår i denne, hvis det er muligt.

Meta title og discription

Meta titlen er den der bliver vist, når der bliver søgt på Google. Den har en høj SEO-værdi, og den er samtidig vigtig for at kunder eller brugere trykker på linket. For at denne kan se indbydende ud, bør den ikke være længere end 55 tegn, med et maksimum på 65 tegn, inden der vil blive skåret tekst væk. Meta description har ingen SEO værdig, men kan være vigtig for at få kunder til at trykke ind på siden.

Links på siden

Interne links For at vise Google at der er god brugervenlighed på siden, er det vigtigt at have mange interne links. Det fortæller, at siden er nem at navigere på, og at man aldrig bliver fanget på forskellige undersider.

Eksterne links

Hvis der linkes til sider der har en høj SEO-værdi eller generelt er troværdige hjemmesider, kan dette også give mere SEO værdi. Det kan derfor være en god ide at have links fra fx googles egne produkter som google+ eller Youtube.

Overskrifter og brødtekst

Overskrifter (H1):

Der skal kun være en H1 overskrift på hver side. Det er meget vigtigt at dette bliver søgefrasen ”World class scandinavian design”.

Brødtekst:

En tekst på mellem 300-400 ord, hvor søgefrasen ”World class scandinavian design” indgår som 3-5% af ordene.

Landing page

På forsiden (landing page) fremgår SEO’en i at søgefrasen ”World class scandinavian design”, står som den eneste H1. Derudover er der formuleret en tekst på 300-400 ord, hvor søgefrasen har en tætheds procent på omkring 5%. Til sidt er der også links til alle undersider (held i uheld da dette ikke ville have været vores valg).

Footer

I footer’en ses igen links til alle undersider. Derudover er der også et link til LinkedIn som er firmaets fortrukne sociale medie.

Underside ”Timothy Jacob Jensen”

Undersiden får søgefrasen ”Timothy Jacob Jensen”. Den har en H1 overskrift, og udover dette er der formuleret en tekst på 300-400 ord, hvor søgefrasen har en tætheds procent på omkring 4%. Der er også indsat en video som er uploadet på youtube, derudover er der også links til forskellige artikler skrevet om Timothy fra andre hjemmesider.